Gr. V "MRÓWECZKI"
Grupa V "Mróweczki"
grupa wiekowa 6-latki
Nauczyciele: mianowany mgr Marta Pokora, dyplomowany mgr Barbara Kamińska
pracownik obsługi: Iwona Sikora
Ważnym zagadnieniem jest odnajdywanie swojego miejsca w i grupie rówieśniczej, które odbywa się to m.in. przez uczenie nawiązywania bliskiego, serdecznego kontaktu z innymi osobami,
zaspokajanie poczucia bezpieczeństwa, uczenie sposobów radzenia sobie z własnymi emocjami, właściwego reagowania na przejawy emocji innych oraz kontrolowania zachowań,
a także wdrażanie do zachowań akceptowanych społecznie.
Pracujemy tak aby umożliwić dzieciom odkrywanie znaczenia komunikowania się w sposób niewerbalny oraz nabywanie doświadczeń w mówieniu,
słuchaniu i byciu słuchanym. W trakcie zajęć i zabaw tworzone są okazje do wymiany informacji, uczą się dyskutowania i dochodzenia do kompromisu.
Uczymy dzieci sposobów rozwiązywania konfliktów i radzenia sobie w trudnych sytuacjach, bez używania przemocy.
Dzieci pod okiem nauczyciela opracowują, "kodeks właściwego postępowania".
ODDZIAŁ CZYNNY W GODZINACH:
Poniedziałek | Wtorek | Środa | Czwartek | Piątek |
7:00-16:30 | 7:00-16:30 | 7:00-16:30 | 7:00-16:30 | 7:00-16:30 |
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE na:
LUTY 2023
TEMATY KOMPLEKSOWE:
Tydzień I. Wszystko jest muzyką
Tydzień II. Pod ziemią, pod wodą
Tydzień III. W kosmosie
Tydzień IV. Prehistoryczny świat
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele ogólne):
- zapoznanie ze źródłami różnych dźwięków, uświadomienie dziecku wartości dźwięków w codziennym życiu, rozwijanie w przedszkolakach wrażliwości na muzykę;
- wyjaśnienie i utrwalenie pojęcia dyrygent, poznanie i utrwalenie nazw instrumentów, zapoznanie z estetyką i wartościami związanymi z muzyką klasyczną i koncertami;
- utrwalenie pojęcia rytm, rozwijanie umiejętności zapamiętywania i odczytywania rytmów, doskonalenie umiejętności przeliczania, porównywania;
- rozwijanie umiejętności i zdolności plastyczno-technicznych;
- zapoznanie dzieci z naturalnymi zasobami Ziemi, kształtowanie umiejętności współpracy podczas zabaw badawczych;
- zapoznanie dzieci z bogactwem życia pod wodą, wprowadzenie pojęć: staw, jezioro, rzeka, morze, ocean, akwarium, słuchanie odgłosów natury;
- zapoznanie ze złożami oraz miejscem ich wydobywania, wprowadzenie pojęcia kopalnia, zabawy badawcze z wykorzystaniem minerałów;
- zapoznanie dzieci z budową wulkanu i podstawowymi zjawiskami w nim zachodzącymi, tworzenie wulkanów podczas zabaw badawczych;
- rozbudzanie zainteresowania nauką i kosmosem zapoznanie z pojęciami: planeta, Ziemia, kosmos, Układ Słoneczny, utrwalenie pojęć: dzień i noc;
- zapoznanie z figurami geometrycznymi i ich cechami, wprowadzenie pojęcia rakieta,
- rozwijanie umiejętności wokalnych dzieci, zachęcanie do kreatywności, otwartości, rozbudzanie wyobraźni, budowanie postawy otwartości na innych, nieznanych
- utrwalenie znajomości figur geometrycznych
- poznanie pojęć: muzeum, paleontolog, kształtowanie postawy szacunku dla tego, co dawne, wdrażanie do właściwych zachowań w muzeum
- utrwalenie nazw zawodów: archeolog, paleontolog, rozwijanie umiejętności artykulacyjnych dzieci, kształtowanie postawy szacunku dla pracy i różnych zawodów, zachęcanie do dbałości o dobra kultury
- poznanie niektórych gatunków dinozaurów, poszerzenie wiedzy na temat ich życia
- doskonalenie umiejętności przeliczania, stosowanie pojęć: mniej, więcej, tyle samo
- utrwalenie znajomości poznanych zawodów i nazw dinozaurów, rozwijanie kreatywności i wyobraźni, zachęcanie do aktywnego spędzania czasu, aktywnej zabawy, budowanie postawy otwartości na rzeczy inne, nowe
- zachęcanie do słuchania i stosowania słów i zwrotów w j. angielskim.