Grupa V "Mróweczki"

grupa wiekowa 6-latki

Nauczyciele: mianowany mgr Marta Pokora, dyplomowany mgr Barbara Kamińska

pracownik obsługi: Iwona Sikora


Ważnym zagadnieniem jest odnajdywanie swojego miejsca w i grupie rówieśniczej, które odbywa się to m.in. przez uczenie na­wiązywania bliskiego, serdecznego kontaktu z innymi osobami,
zaspokajanie poczucia bezpieczeństwa, uczenie sposobów radzenia sobie z własnymi emocjami, właściwego reagowania na przejawy emocji innych oraz kontrolowania zachowań,
a także wdrażanie do zachowań akceptowanych społecznie.
Pracujemy tak aby  umożliwić dzieciom odkrywanie znaczenia komunikowania się w sposób niewerbalny oraz nabywanie doświadczeń w mówieniu,
słuchaniu i byciu słuchanym. W trakcie zajęć i zabaw tworzone są okazje do wymiany informacji, uczą się dyskutowania i dochodzenia do kompromisu.
Uczymy  dzieci sposobów rozwiązywania konfliktów i radzenia sobie w trudnych sytuacjach, bez używania przemocy.
Dzieci pod okiem nauczyciela opracowują, "kodeks właściwego postępowania".

 

ODDZIAŁ CZYNNY W GODZINACH:

Poniedziałek Wtorek Środa Czwartek Piątek
7:00-16:30 7:00-16:30 7:00-16:30 7:00-16:30 7:00-16:30

 

 

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE na: 

LUTY 2023

TEMATY KOMPLEKSOWE:

Tydzień I. Wszystko jest muzyką

Tydzień II. Pod ziemią, pod wodą

Tydzień III. W kosmosie

Tydzień IV. Prehistoryczny świat

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele ogólne):

  • zapoznanie ze źródłami różnych dźwięków, uświadomienie dziecku wartości dźwięków w codziennym życiu, rozwijanie w przedszkolakach wrażliwości na muzykę;
  • wyjaśnienie i utrwalenie pojęcia dyrygent, poznanie i utrwalenie nazw instrumentów, zapoznanie z estetyką i wartościami związanymi z muzyką klasyczną i koncertami;
  • utrwalenie pojęcia rytm, rozwijanie umiejętności zapamiętywania i odczytywania rytmów, doskonalenie umiejętności przeliczania, porównywania;
  • rozwijanie umiejętności i zdolności plastyczno-technicznych;
  • zapoznanie dzieci z naturalnymi zasobami Ziemi, kształtowanie umiejętności współpracy podczas zabaw badawczych;
  • zapoznanie dzieci z bogactwem życia pod wodą, wprowadzenie pojęć: staw, jezioro, rzeka, morze, ocean, akwarium, słuchanie odgłosów natury;
  • zapoznanie ze złożami oraz miejscem ich wydobywania, wprowadzenie pojęcia kopalnia, zabawy badawcze z wykorzystaniem minerałów;
  • zapoznanie dzieci z budową wulkanu i podstawowymi zjawiskami w nim zachodzącymi, tworzenie wulkanów podczas zabaw badawczych;
  • rozbudzanie zainteresowania nauką i kosmosem zapoznanie z pojęciami: planeta, Ziemia, kosmos, Układ Słoneczny, utrwalenie pojęć: dzieńnoc;
  • zapoznanie z figurami geometrycznymi i ich cechami, wprowadzenie pojęcia rakieta,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych dzieci, zachęcanie do kreatywności, otwartości, rozbudzanie wyobraźni, budowanie postawy otwartości na innych, nieznanych
  • utrwalenie znajomości figur geometrycznych
  • poznanie pojęć: muzeum, paleontolog, kształtowanie postawy szacunku dla tego, co dawne, wdrażanie do właściwych zachowań w muzeum
  • utrwalenie nazw zawodów: archeolog, paleontolog, rozwijanie umiejętności artykulacyjnych dzieci, kształtowanie postawy szacunku dla pracy i różnych zawodów, zachęcanie do dbałości o dobra kultury
  • poznanie niektórych gatunków dinozaurów, poszerzenie wiedzy na temat ich życia
  • doskonalenie umiejętności przeliczania, stosowanie pojęć: mniej, więcej, tyle samo
  • utrwalenie znajomości poznanych zawodów i nazw dinozaurów, rozwijanie kreatywności i wyobraźni, zachęcanie do aktywnego spędzania czasu, aktywnej zabawy, budowanie postawy otwartości na rzeczy inne, nowe
  • zachęcanie do słuchania i stosowania słów i zwrotów w j. angielskim.