Zajęcia dodatkowe
JĘZYK ANGIELSKI
WTOREK ŚRODA
12.45-13.10 – Pszczółki 8.40-9.10 – Mrówki
13.10-13.45 – Biedronki 9.10-9.35 – Biedronki
13.45-14.05 – Mrówki 9.35 -9.55 – Żuczki
14.05-14.25 – Motylki 9.55-10.15– Motylki
14.25-14.45 – Żuczki 10.15-10.40 – Pszczółki
- to przyswajanie języka w sposób naturalny, podczas zabawy,
- aktywne uczestnictwo podczas zajęć,
- wykorzystywanie atrakcyjnych materiałów dydaktycznych: płyt z piosenkami, barwnych ilustracji i ulubionych zabawek dzieci oraz książeczek,
- poznanie i utrwalanie słownictwa podczas zabaw,
- osłuchanie się i "oswojenie" z nowym językiem,
- zajęcia prowadzone w języku angielskim oraz polskim, pozwalają szybciej zrozumieć i przyswoić nowe słówka,
- to dużo ruchu, aktywnej nauki podczas zabaw ruchowych.
Zajęcia z lektorem pozwalają dzieciom na bezpośredni kontakt z językiem w jego codziennej formie. Oswaja z osobą mówiącą oraz zmusza do przyswajania nowego słownictwa, potrzebnego do komunikowania się w codziennych sytuacjach oraz do eksploatowania słów już poznanych. Dzieci poznają nowy język, nie jako "sztuczny twór", lecz coś żywego, co służy człowiekowi i daje wiele ciekawych możliwości - a w przyszłości pomoże odnieść sukces.
RYTMIKA:
ŚRODA PIĄTEK
11.40-12.00 – Żuczki 9.25- 9.45 – Motylki
12.15-12.35 – Motylki 9.45-10.05 – Żuczki
12.35-13.05 – Mrówki 10.05-10.30 – Pszczółki
13.05-13.30 – Pszczółki 10.30-11.00 – Mrówki
13.30-13.55 – Biedronki 11.00-11.25 – Biedronki
Podstawową formą aktywności muzycznej dziecka w wieku przedszkolnym jest ruch przy muzyce. Zabawy z akompaniamentem pomagają w poznawaniu różnych zjawisk muzycznych, usprawniają poszczególne części ciała i doskonalą koordynację ruchową i estetykę poruszania się. Zabawy ruchowe wykorzystujące kroki taneczne są doskonałymi ćwiczeniami wstępnymi do nauki tańców. Kroki te można wykorzystać w improwizacjach ruchowych.
W aktywnym słuchaniu muzyki metodą Batti Strauß zachęca się dzieci, aby podczas słuchania muzyki artystycznej grały na instrumentach perkusyjnych lub innych dziecięcych przedmiotach, tańczyły z rekwizytami, inscenizowały ruch układając różne historyjki.
Poprzez naukę polskich tańców ludowych i narodowych pragniemy propagować polskie dziedzictwo kulturowe. Dzieci doświadczają ogromnej różnorodności świata muzyki, ucząc się tańców innych narodów i słuchając muzyki artystycznej, której walory można pokazać już przedszkolakom i udowodnić, że może być ona źródłem przyjemności i zabawy.
Treści programu mają układ koncentryczno-spiralny. Wprowadzane w grupie trzylatków zabawy ze śpiewem są kontynuowane z dziećmi starszymi, zmienia się jednak repertuar piosenek i stopień trudności zabaw.
Zajęcia rytmiki prowadzone są systemem wychowania muzycznego Carla Orfa, któremu przyświeca idea "jedności słowa i muzyki, rytmu i ruchu". System polega na autentycznej aktywności dziecka w obcowaniu z muzyką, obejmuje wszystkie formy wychowania muzycznego - śpiew, ruch, grę, tworzenie, słuchanie - zintegrowane w jedną całość.
Na rytmice wprowadzane są również tańce animacyjne. Są to zabawy rytmiczno-muzyczne połączone ze śpiewem, które mają odprężyć, rozluźnić i zintegrować grupę. Ten rodzaj tańców jest specjalnością Polskiego Stowarzyszenia Pedagogów i Animatorów KLANZA. Proponowane przez nich działania edukacyjne i animacyjne przeplatają różnorodne formy aktywności ruchowej przy muzyce.
TANIEC
PIĄTEK
13.00-13.30 – Mrówki
13.30-13.55 – Pszczółki
13.55-14.20 – Biedronki
14.20-14.40 – Motylki
14.40-15.00 – Żuczki
Taniec ludowy (regionalny i narodowy) uznawany jest za taniec naszych pradziadów. To właśnie on towarzyszył wielu obrzędom, ceremoniom, uroczystościom i zwyczajom ludowym.
Na tego typu zajęciach dzieci poznają podstawowe rodzaje tańców, kroki taneczne i figury tańców ludowych naszego regionu oraz innych polskich tańców narodowych.
Będą rozwijać poczucie rytmu, koordynację ruchową, podnosić kulturę osobistą
Nauka tańca w przedszkolu ma na celu:
- kształtowanie orientacji w przestrzeni
- kształtowanie prawidłowej postawy dziecka
- kształtowanie rozróżniania pojęć: w lewo, w prawo, w przód, w tył
- kształtowanie umiejętności rytmicznego poruszania się
- kształtowanie umiejętności naśladowania innych (uczenie się kroków tanecznych)
- kształtowanie umiejętności prawidłowej i zgodnej współpracy w parze i w grupie rówieśniczej
- kształtowanie ogólnej motoryki dziecka w wieku przedszkolnym.
RELIGIA:
CZWARTEK
8.10-8.40 – Mrówki
8.40-9.10 – Pszczółki