O nas
HISTORIA PRZEDSZKOLA
"Przedszkole w Tęczowym Kręgu" nr 113 w Warszawie powołane zostało do działania przez Kuratora Oświaty i Wychowania w roku 1982. Organem prowadzącym jest Miasto Warszawa, nadzór pedagogiczny sprawuje Kuratorium Oświaty w Warszawie. Dyrektorem przedszkola od 01.09.1995 r. jest mgr Elżbieta Pakieła.
Przedszkole zlokalizowane jest przy ul. Krasiczyńskiej 4. Mieści się w budynku, przyległym do Szkoły Podstawowej 380 . Sale są wielofunkcyjne, duże, jasne, wysokie, dostosowane do potrzeb i możliwości dzieci w wieku przedszkolnym, dobrze wyposażone i estetyczne. Na dużym holu przedszkolnym usytuowana jest sala gimnastyczna ze sprzętem i urządzeniami do zabaw ruchowych, ćwiczeń gimnastycznych i gimnastyki korekcyjnej. Tuż obok znajduje się duża przestrzeń holu, w której oprócz rytmiki odbywa się nauka tańca współczesnego i baletu, znajduje się tam też sprzęt audio-video.
Teren wokół przedszkola jest spokojny i bezpieczny, odległy od hałasu miejskiego. Na terenie osiedle nie ma zakładów przemysłowych, budynek przedszkola jest położony wśród bloków mieszkalnych. Do przedszkola uczęszcza 122 dzieci w wieku od 3 do 6 lat, które są podzielone na 5 oddziałów. Placówka czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach 7.00 - 17.00.
Jest to szczególna placówka z uwagi na to że:
- Panuje tu rodzinna atmosfera.
- Rodzice ubiegający się o miejsce dla swojego dziecka w naszym przedszkolu uważają, że: „jest ono jednym z najlepszych przedszkoli w Warszawie , placówką nieprzypadkową, która stwarza podopiecznym zróżnicowane, dostosowane do indywidualnych możliwości warunki rozwoju”. Jest to również miejsce, gdzie sami rodzice czują się bardzo dobrze.
Przedszkole nr 113 „Przedszkole w Tęczowym Kręgu”
istnieje od 1982 roku. Swoją siedzibę mamy w samym centrum nowoczesnych osiedli mieszkaniowych w pobliżu lasku i parku bródnowskiego.
- Naszym celem jest wspieranie dzieci w harmonijnym rozwoju oraz ich rodziców w poczynaniach wychowawczych. Pragniemy aby w naszym przedszkolu było miło i sympatycznie, a dzieci czuły się u nas wspaniale, były radosne i szczęśliwe. Oferujemy nie tylko zaangażowanie oraz ciepło, ale staramy się również uchylić naszym przedszkolakom rąbka tajemnicy otaczającego ich świata.
Nasze zamierzenia realizujemy w oparciu o podstawy programu Wychowania w Przedszkolu. Stosujemy różnorodne metody aktywizujące, wyzwalające chęci poznawcze dzieci. Sięgamy po pomysły indywidualne oraz płynące z doświadczenia całego zespołu.
Podstawową wartością dla nas jest szczęśliwe dziecko.
W naszej pracy kierujemy się wartościami uniwersalnymi: dobroć, życzliwość, szacunek wobec innych, empatia.
Z pośród innych przedszkoli wyróżnia nas nasze podejście do dzieci i zaangażowanie w pracę. Proponujemy bardzo bogatą ofertę rekreacyjną i turystyczną dla dzieci i rodziców. Zapewniamy rodzicom, na terenie przedszkola, dużą swobodę w działaniach i inspirowanie różnorodnych aktywności dzieci.
O PRZEDSZKOLU
Przedszkole nr 113 „Przedszkole w Tęczowym Kręgu” jest dla kilkulatka miejscem o niezwykłym znaczeniu. Właśnie w przedszkolu stawia swoje pierwsze kroki na drodze społecznego rozwoju. To bardzo ważne, żebyśmy mieli przekonanie, że oddajemy je w dobre ręce.
Przedszkole zapewnia twojemu dziecku dobrą opiekę
- Jest tu bezpiecznie.
- W razie wypadku czy innej awaryjnej sytuacji wszyscy wiedzą, jak się zachować.
- Dzieci mogą odpoczywać w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb (te, które lubią spać, mogą się przespać, inne leżą spokojnie podczas słuchania bajki).
- Codziennie jakiś czas dzieci spędzają na świeżym powietrzu.
- Jedzenie jest urozmaicone , smaczne i ładnie podane.
Dzieci mają doskonały kontakt ze swoimi wychowawcami
- Widać, że nauczyciele lubią pracować z dziećmi.
- Nauczyciele są dobrymi obserwatorami, dobrze znają dzieci, chcą i potrafią im pomagać.
- Wychowawcy mają ze sobą dobry kontakt ( często spotykają się i omawiają sprawy dotyczące dzieci).
Rola rodziców jaką odgrywają w przedszkolu
- Chętnie biorą udział w przedszkolnych uroczystościach, mają dużo pomysłów, służą pomocą.
- Pomiędzy rodzicami a wychowawcami jest dobra wymiana informacji: rodzice wiedzą, co się z ich dzieckiem dzieje w przedszkolu, a nauczyciele znają sytuację rodzinną dziecka.
- W przedszkolu działa reprezentacja rodziców, która wspiera działanie przedszkola.
- Wychowawcy lubią rodziców i potrafią z nimi rozmawiać nawet o trudnych problemach.
- Atmosfera w przedszkolu sprzyja nawiązywaniu kontaktów między rodzicami.
Dzieci mają wystarczająco dużo okazji do zabawy
- Zajęcia przedszkolne są różnorodne, ciekawe i dostosowane do zainteresowań dzieci.
- Dzieci często mogą same decydować, w co będą się bawić.
- Kiedy dziecko prosi o pomoc (w zabawie, w rozwiązaniu problemu, w rozstrzygnięciu konfliktu), zawsze ją otrzymuje.
- Wychowawcy stawiają przed dziećmi wysokie, ale dostosowane do ich możliwości wymagania.
- Dzieci uczestniczą w zajęciach z radością i zaangażowaniem. Są aktywne, zadają dużo pytań, zgłaszają swoje uwagi, są samodzielne.
Przedszkole sprzyja rozwojowi emocjonalnemu, duchowemu i moralnemu
- Spontaniczność dzieci nie jest tłumiona, dzieci mogą wyrażać wprost swoje uczucia i opinie (o ile nie krzywdzi to kogoś innego).
- Dzieci nie ukrywają swoich emocji, mają poczucie bezpieczeństwa.
- Wychowawcy potrafią budować w dzieciach wiarę we własne możliwości.
- Dzieci są zachęcane do podejmowania prób radzenia sobie z trudnościami. Są śmiałe i dumne ze swoich osiągnięć.
- Zasady postępowania są jasne i precyzyjnie określone; dzieci i rodzice znają je. Dzieci rozumieją system kar i nagród. Nigdy nie są odrzucane z powodu swojego zachowania, swojej inności czy problemów, które mają.
- W przedszkolu w sposób systematyczny dąży się do wzmacniania dobrych i wygaszania niepożądanych zachowań dzieci.
Wychowawcy są przygotowani do pracy z dziećmi wyjątkowymi
- Wychowawcy wiedzą, jak pomóc dziecku z problemami emocjonalnymi.
- Przedszkole w sposób szczególny pracuje z dziećmi utalentowanymi.
Przedszkole sprzyja rozwojowi twórczemu i poznawczemu
- W przedszkolu jest duży wybór zajęć twórczych.
- Dużą wagę przywiązuje się do tradycji (topienie Marzanny, malowanie pisanek, wróżby andrzejkowe ).
- Przedszkole zapoznaje dzieci z kulturą różnych regionów Polski, daje dzieciom odczuć, że są częścią większej społeczności.
Przedszkole sprzyja rozwojowi społecznemu
- Są sytuacje, w których dzieci mają wolność wyboru i same podejmują decyzje.
- Nauczyciele uczą dzieci, w jaki sposób rozwiązywać konflikty, uczą sztuki negocjacji i kompromisu, nieagresywnego wyrażania potrzeb i emocji.
- Dzieci próbują samodzielnie rozwiązywać spory między sobą.
- Przedszkole uczy pracy zespołowej i współpracy w zabawie.
- Dzieci mają pewne obowiązki i wykonują prace na rzecz własnej grupy.
- Dzieci znają swoje prawa.
- Dzieci lubią swoje przedszkole i czują się jego ważną częścią.
Przedszkole wyróżnia się :
- Przedszkole ma swoje święta, kultywuje własną tradycję.
- W przedszkolnych imprezach biorą udział rodzice i rodzeństwo dzieci.
- Kontakt przedszkola z rodziną dziecka.
- Dyrekcja przedszkola i wychowawcy są dostępni w określonych dniach i godzinach.
- Nauczyciele znają sytuację materialną i rodzinną dzieci i dostosowują swoje działania do tej sytuacji.